Sunday, August 5, 2012

VERSYS OWNERS’ CLUB MALAYSIA


Alhamdulillah, akhirnya selepas beberapa usaha dan kerja keras, Kelab Pemilik Versys Malaysia atau Versys Owners’ Club Malaysia (VOCM) telah pun didaftarkan berkuatkuasa pada 21 Mei 2012. Terimakasih kepada usaha berterusan Tuan Setiausaha VOCM saudara Mohd Irman aka Jebat.
Sebenarnya cadangan untuk menubuhkan sebuah kelab yg berdaftar bagi Versys ini telah timbul sejak setahun yg lalu. Pada asalnya cadangan adalah untuk mendaftarkan Versys Owners’ Group (VOG) sebagai satu pertubuhan yg berdaftar. Malangnya ia mendapat tentangan dari otai-otai VOG, maka cadangan itu terus senyap begitu saja.
Selepas kejayaan Flood Relief Ops (FRO) pada December 2011 (http://kudin22.wordpress.com/2011/12/29/vog-fro-16dec-18dec-2011-part-ii/), sekali lagi isu untuk bergerak di bawah satu kelab yg berdaftar ini timbul. Ini adalah kerana kita dapati terlalu sukar untuk mendapat sokongan penajaan apabila bergerak di bawah perkumpulan yg tidak berdaftar. Kejayaan FRO sebenarnya adalah hasil inisiatif individu yg mendapatkan penajaan dari syarikat-syarikat yg dikenali secara peribadi. Bukan atas nama VOG. Kita juga mempunyai perancangan untuk  menganjurkan banyak aktiviti-aktiviti yg lebih besar yg pastinya memerlukan penajaan dan bantuan dari pelbagai organisasi.
Sekali lagi cadangan untuk mendaftarkan VOG dibawa semasa mesyuarat dengan otai-otai VOG di Oldtown Setapak pada 20 Mei 2012 yg lalu. Tetapi sekali lagi cadangan ini mendapat bangkangan.

borak-borak sebelum mesyuarat kelab
Ekoran dari itu, beberapa ahli VOG yg merasakan pentingnya sesuatu pertubuhan tersebut didaftarkan bagi melaksanakan aktiviti-aktiviti yg dirancang dan dianjurkan di masa depan; dan juga untuk kepentingan generasi akan datang telah mengambil keputusan untuk mendaftarkan kelab ini dibawah Pendaftar Pertubuhan. Hasil perbincangan ramai, datanglah nama kelab ini iaitu Versys Owners’ Club Malaysia (VOCM) atau Kelab Pemilik Versys Malaysia.

isi borang keahlian dulu

ayie isi borang dulu..

sambil makan sambil isi borang..hehehe

mesyuarat…
Kelab ini kemudiannya telah didaftarkan dan diluluskan pendaftarannya pada 21 Mei 2012 dengan No. Pendaftarannya PPM-021-10-21052012. Bermula dengan keahlian seramai 12 orang, kelab ini sudah mempunyai fanpage tersendiri dan mula bergerak untuk menjalankan aktiviti-aktiviti untuk ahlinya.
Fanpage VOCM ini boleh dilayari di facebook seperti berikut:
Apapun dengan keikhlasan dan semangat serta kerja keras ahlinya, adalah diharapkan kelab ini akan beroleh kejayaan dan dapat melaksanakan segala perancangan yg telah dirancang dengan jayanya.

No comments:

Post a Comment